Po výměně rozvodů v autorizovaném servisu Volvo je cca o 0,5 l/100km vyšší spotřeba. S autem jezdí manželka, tak jsem to zjistil až s odstupem času. Zároveň jsem si všimnul, že při jízdě v nízkých otáčkám a větším přidání plynu jsou jakoby nepatrné vibrace nebo jako kdyby malinko nešel motor za plynem. Jakmile se otáčky trochu zvednou, tak to ustane a zase je sametový chod. Těžko specifikovat co to je a asi si toho hodně lidí ani nevšimne, ale já to tam prostě cítím. A nevím, jestli jsou to vibrace nebo cítím jakoby vynechávání motoru. Je to fakt sotva zřetelné. Jinak autorizák mimo rozvody také měnil celej ten systém podtlaku(nádobku na olejový filtr a vše s tím spojené a také na svolávací akci je vyměněný celý brzdový systém. Mám podezření, jestli třeba nenastavili malinko ty rozvody trošku jinak než mají být a ony vibrace/vynechávání a vyšší spotřeba jsou důsledek. Auto žádnou chybu nehlásí, tudíž je možné, že je to sice nastavené nedobře, ale třeba stále v nějaké toleranci. Nevím, nejsem přes to expert. V sobotu jedu na STK, tak jsem zvědavej na emise, protože si myslím, že tam by mohlo být něco vidět na úhlu zápalu(pokud se měří a dává do protokolu), jestli není maliko šoupnutej jinam. Nebo jak to případně jasně poznat a eventuálně následně jim to omlátit ve Volvu o hlavu? Jsem docela z pardubického Dekomu v rozpacích, protože jsem jim tam dával auto teď několikrát a pokaždý nějakej lapsus. Počínaje úsměvným zapomenutým nářadím v autě a konče zcela volným kontaktem na baterce, což mohlo vést i k velkému průseru. Mám i takovej nepodloženej pocit, že v momentě, kdy jsem jim to tam svěřil prvně, že se nějak záhadně objevily další nezvyklé problémy, které mně následně stály nemalé prachy. Ale třeba to tak není, jenže jak k nim nemám moc důvěru díky tomu co předvedli, tak by mě vůbec neudivilo, kdyby těm závadám záměrně napomohli, aby mně "vytěžili". Naposled totiž, aniž to bylo v zakázkovém listu, tak přilili dle faktury 1,5 litru oleje. Za prvé jsem byl těsně před výměnou oleje a byla 1/4 mezi riskami, takže totální nesmysl dolévat ten jejich předraženej olej, za další, jak jsem viděl ten olej na faktuře, tak jsem říkal co to má znamenat a prej že ho museli dolít, protže ho bylo málo. Tak jsem venku kouknul na olej a ono to bylo tak 1,5-2cm nad maximem. Tak jsem je to nechal odcucnout, že kde to kdy viděli, aby motor přelívali olejem. Tak to borci odcucli, odečetli mi z faktury 0,5 litru a já na to koukám znovu a tentokrát to bylo vycucnutý na polovinu mezi ryskami. Tak tomu říkám komedie. A po tomto už jsem fakt začal přemejšlet, jestli jako záměrně třeba něco tu a tam nepoškodí, abych za chvíli přijel, že to potřebuji vyměnit. Normálně mám svého spolehlivého servisáka, který je velmi pečlivý, ale byly nějaké opravy, do kterejch se nechtěl pouštět, protože nemá patřičné přípravky a často taky nemá čas, tak jsem si začal s Dekomem. Za poslední rok jsem do auta zainvestoval přes 80 tis., protože mám rád všechno v perfektním stavu, a tak mi vrtá v hlavě tak o 0,5 l vyšší spotřeba a to jemné pocukávání v nízkých otáčkách a sere mně to. Jen nemám odvahu ty rozvody ve Volvu reklamovat, protože mám takové tušení, že řeknou, že rozvody jsou OK, ale je třeba vyyměnit xy jiného. Jinak filtry, svíčky, všechno nové.
_________________ S40 2,4i 2007
|