Ahojky, už delší dobu řeším následující problém: když to studené nastartuju a chci se rozjet tak auto začne kuckat, když sešlápnu spojku tak spadne volnoběh na nějakých 500-600 otáček a po vteřině nebo dvou se zase vrátí na normální otáčky. Teplé to nedělá. Četl jsem několik topiců na tohle téma a prý pomohla výměna čidla teploty vody. I sehnal jsem si tedy starší dobré čidlo, vyměnil, a těšil se, že problémek zmizí. Ale ouha problémek zůstal. No řekl jsem si, že to bude v něčem jiném a nechám si to někdy napíchnout na diag jestli tam nebude jiná závada. No v pátek jsem vezl elektrikáři alternátor z Citroena na repasi a když už jsem tam byl tak jsem ho poprosil o diagnostiku (má origo Volvo). No v závadách nic nebylo, ale když jsme udělali diagnostiku akčních členů tak jsem zjistil zajímavou věc: snímač polohy pedálu ukazoval při nezmáčknutém pedálu 2% a při plném sešlápnutí jenom 16% nebo 17%. Přitom auto jede, až na zmíněný malý problémek, normálně. No možná, že se mi zdá, že když aktivuju tempomat a jedu nějakou rychlostí. Pak ho "přeruším" (třeba stisknutím brzdy, nebo spojky) a pak zmáčknutím tlačítka vracím rychlost auta na původní tak rychleji zrychluje, ale možná je to jenom pocit.
Nabízí se tedy otázka, má cenu shánět jiný pedál starší (nebezpečí stejné závady), nebo radši koupit zrovna nový (cca 3500,-)? Eventuelně nebyl by tu nějaký dobrovolník ochotný mi pedál zapůjčit na vyzkoušení, s tím, že bych si ho třeba potom od něj koupil.
_________________
Volvo V70 II 2.4i turbo AWD 147 kW - LPG
Citroen ZX 1.4i 55 kW - LPG